Espen .

Här har ni då min största idol genom tiderna:

ESPEN KNUTSEN
De var iaf min största idol. Nu har ja ingen koll på denna man överhuvudtaget..
Minns när man satt i Globen och drömde om att få hans matchtöja. Eller alla de gånger jag och pappa satt på helspänn hemma i soffan o hoppa o skrek när de blev mål.. Djurgården IF, hejja hejja hejja.

Jag målade teckningar av situationer ur matcherna me Espen inblandad. Hur mkt gillade man inte honom då? :)
Har en bild kvar hemma i ett kuvärt som ja skulle skicka till Lilla Sportspegeln :)
När Espen gör mål och FBKs dåvarnade målvakt blir så arg att han slår av klubban i två :)

Fick just se någe roligt me den här bilden. Kolla in hans hockeyhandske :) haha*



Här är min nuvarande idol:


ESPEN JERKER99 EBBE HJERTSSON

Folk kanske får en bild av att jag inte gillar katter, men de är egentligen fel. Här är mitt lilla hjärtegny, min bästa julklapp genom alla tider. Han är 10 år i år. Ska köpa me mig lite julklappar till honom när ja åker till Gekås :)

Han är inte en "normal" familjekatt! Han vill typ aldrig vara inne. Man ser han knappt när man är hemma o hälsar på mam o pap. Han trivs helt enkelt me att vara fri. Gå och komma som han vill..
Alla som har träffat Espen vet att han är en speciell katt me ett bestämt humör.. Blir han trött på att bli klappad säger han ifrån, och de är me tänder o klor.. När svansen börja vifta från sida till sida och ögonen är helt svarta, då är de bara o släppa ner honom och gå.. Om man inte vill att han ska ta ett stycke av armen :P

Minns hur glad jag blev när jag fick ett paket me ett kort i där det stod:
- Du ska få välja den katt du vill Louise.

Herre Gud, mamma o pappa driver me mig tänkte jag.

Christine va på fest i Tingstäde hos en kille i klassen, dom hade kissungar och några dagar senare va vi och tittade på dom..

Kommer ihåg att ja valde just Espen för att han va den busigaste kissen.. Dom hade en hund där oxå och Espen lekte me hans svans HELA tiden. Så han blev de :)

Pappa har en kompis på jobbet som älskar katter mer än något annat (han gillar att driva me folk min far). Så han berättade att han o mamma skulle ge lilltjejen en katt i julklapp, och att de va "ett jävla liv" i paketet under granen den första veckan, men nu började de lugna ner sig :P
O pappas stackars jobbarkompis (tror fakriskt de va Svensson) blev helt kall i kroppen o såg ut att vilja mörda pappa.
Han trodde verkligen att mamma o pappa va så dumma att dom lagt en levande katt i ett paket under granen:)

Sen fortsatte pappa skryta om Espen för allt o alla, att han brukade släpa hem älgar o lägga framför dörrn så man inte kom ut.. (Fast de i själva verket va en mus eller fågel de handlade om)

Då fick han altid svaret att de ine finns älgar på Gotland, men pappa sa då att han gick över isen för att hämta hem dom...

Min pappa han kan han..

Så den dagen jag flyttar till något mer eget med utemöjligheter så kommer jag nog skaffa mig en katt.. Men de lär juh dröja. Man kan inte skaffa djur hur som helst. Ja ska kunna ta hand om den i alla år oxå.

Ni kankse vill ha lite mer förklaring till namnet han fått? :)
Espen -> ganska givet varför va? :)
Jerker99 -> minns ni den spinkiga killen som vann Robinsson 99? Han som såg ut som skin o ben i slutet? Tyckte iaf att Espen påminnde om han när ja fick hem honom, ganska spinkig o bauta-stora öron :)
Ebbe -> Ett fint namn i almanackan.

Min lilla kisse

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0