systemkamera .

Japp nu har man länge suttit och sucktat efter en systemkamera..

Ville ha en Nikon D5000, vridbar skärm o videofunktion..

eller från början ville ja ha

en Nikon D3000..

Men kom nog på nu efter att ha hittat ett erbjudande på Expert.no att ja tar D3000
 För hur mkt använding har jag av en filmkamera egentligen?

Produktbeskrivning för D3000 ja hittade på Expert:




NIKON D3000 KIT DIG.STILL.
Fantastisk speilreflekskamera for nybegynnere, med DX-format

10,2 megapiksler, knivskarp 11-punkts autofokus og stor 3-tommers LCD-skjerm. Det er enkelt og morsomt å bruke og har guide-modus som hjelper deg med å ta flotte bilder helt enkelt. D3000 18-55 II-settet er det rimeligste settet i serien og en ideell måte å komme i gang med digital SLR-fotografering på. Det omfatter D3000-kameraet og AF-S DX NIKKOR 18-55mm II-objektivet med rask, stille autofokus og ED-glass for skarpe bilder.

Zarah, en liten fråga till min fotoduktiga vän..


De ja strukit under, va betyder II??

Ja kommer ge 3650:- svenska för den om ja räknade rätt nu!
Är fundersam om de är bildstabilisator(VR)? Tror inte de, men ja ska se va de kostar att byta ut/ lägga till de.

Andra som kan lite mer om kameror än jag?? Gör ja rätt val??


(Inte kameran på bilden ja skriver om, den är googlad)

Så svara snabbt :) För i eftermiddag ska ja gå o kanske shoppa mig en kamera..

Om ni sätt någe billigare med D3000 eller D5000 Nikon, så hojta tack :)

Kamera
   ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0