. vilka jävla idioter de finns

Förlåt, jag vet att jag svär väldigt väldigt mkt...

Fortsätter skylla de på min pappa, som kan klämma in 5 svordomar i varje mening.


Men ikväll har jag varit på jobb.. Om dessa idioter läser detta så blir jag glad..

Allt har gått fint hela kvällen, jag, Anja, Gro, Mari och Jo har haft ett jäkla flyt under hela kvällen och med flyt menar jag bra rull..

De är många gäster som kommer runt sju tiden. Ett gäng på ca 10 personer.. De dricker och allt är lugnt..

Men vid ca 01.00 tiden så är en av killarna (ca 30 år) i baren och ska köpa två Killkenny.. Och jag har då haft endel kunder innan och ser att han ser "hängig" ut.. Alltså lite överförfriskad..

Jag säger då till honom att han nog inte borde dricka mer och beklagar för sådanna är reglerna.. Han tar de bra och går tillbaka till bordet och alla hans vänner.

Alltså är han nekad (och får då inte dricka mer alkohol i lokalen what so ever)
Jag säger till Jo (dörrvakten) om att han är nekad. Jo se då att mannen smyger i sig öl av kompisarna. Han går fram och ber han gå och han tänker inte göra de. Efter 5-10 minuters krångel så ser ja bara att Jo puttar på mannen för att få honom ut genom dörren..

Några minuter senare kommer en av mannen kvinnliga vänner fram och frågar vem av oss bartender som nekat honom. Jag säger att de va jag. OCH DÅ börjar hon tjaffsa o gala o gola.. Fy faan va jobbig hon var.. HON fattade för sitt liv inte hur en bartender och dörrvakt kunde göra på detta viset.. Sen är några fler framme o gnabbar me JO om att de kändes pinsamt att Jo hade gjort så framför alla..

MEN vafan går mannen inte ut frivilligt, vafan ska man göra... Reglerna är sådanna.. Och så tjaffsar dom om att han är en helt normal man som jobbar på Statoil... MEEEN hallå era iq befriade nollor. De är NORMALT att bli full om man dricker alkohol...


Iaf dom går på toa och förbereder sig någon kvart senare för att gå (vännerna alltså) och när de går förbi mig i baren så tittar dom med de argaste ögon dom kan på mig.. haha tänker jag..

Och inge mer me de. Vi stänger och är klara vid halv tre.. Alla som har jobbat står utför jobbet och bara babblar lite..

Jag står med ryggen mot gatan och plöttligt sticker någon in huvudet bredvid mitt och skriker "NU ÄR DU INTE SÅ JÄVLA TUFF VA!!!!" och går vidare..

Då vänder jag mig och ser efter gänget. Och vem tror ni de va??? Jo självklart de iq befriade nollorna från Statoil...

OM jag bara hade reagerat liiiite fortare hade jag velat skrika tillbaka: Men du verkar ju vara en himla tuff kille!

Men så snabbtänkt är man ju inte.. Tyvärr..


Sen går vi bakom dom en bit när alla ska hemåt.. Då börjar man tänka lite och bli lite oroliga sen när man cyklar helt själv sista biten hem lixom.. Man märkte ju att de va ett gäng idioter så vem vet va dom kunde få för sig..

Snacka om att smuttskasta Statoil... Pinsamt...

En av tjejerna tog även kort på Jo i smyg (trodde hon) och han blev lite orolig att de skulle komma i tidningen.. Men de är bara dom som kommer skämmas för vi gjorde helt rätt..

Så de förvånar mig inte om dom tog kort på mig oxå. Och letar upp mig på FB och då HOPPAS jag dom hittar min blogg och läser de här. För de är sådanna som er som vi bartender kallar för IDIOTER.


Nu är jag ledig lördag, söndag. De ska bli skönt. Ska hoppa i lopplådan nu..

Not to Linn: KÖP NY SÄÄÄÄÄNG......


Så sov gott mina vänner. Och sov fördjävligt alla trögfattade alkisar
                                                                          ♥


Kommentarer
Postat av: Rebecca

nej vi har bara två katter :), jo dom i vall är riktigt söta. men för oss räcker de nog med tvp :P. Jo allt är bra med oss, Casper har varit dåligt i magen bara o dom tror han inte tål mjölk, men man vet aldrig. annars e allt bra, vad bra att allt är bra med dej :) Kramar

2010-10-09 @ 10:23:59
URL: http://rebeccapettersson.eeazy.se
Postat av: theres

bra gumman, stå på dig! <3

2010-10-09 @ 14:57:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0