Julklappar .

Har slagit in alla julklappar idag, typ.

Och varit och skickat hem alla, det kostade mig 3129 B men de far de vara vart, jag alskar ju mina familj och mina nara!!

Foresten onskar jag mig en mjolkskummare och kokare i ett i julklapp :) hehe OBH ska nog ha en :) ;)

Vanner ar den familj man sjalv valjer! Och jag har dom tva basta familjerna i varlden! ♥

Skypade med mammsi pappsi Alex och syster idag :D

Glomde att skriva att jag Theres Jenny och Danne var och sag pa 4D filmsnutt, och fan vad vi skrek och skrattade, sjuuukt kul!! :) Stolar som ror sig och vind som blaser en i ansiktet!!

De va i Phuket, och de va vart :)
Ska tydligen finnas sadanna salonger har i Thailand med hela filmer, de ser vi pa reklam, sa de maste vi bara se :)

Ta hand om er.

regnet de bara oser ned .

Tog en sen frukost och tog en moppelada till ett kopcenter som ligger nara Tesco Lotus som heter Big C. Det va valdigt bra kopcenter det med :)

Med en moppelada menar jag en moppe med ett litet hus pa, va var livradde typ :)

Tog en svang till Tesco till sen hem igen och regnet de har bara ost ned hela dagen!
Svenskt jakla vader!

Rummet vi bor pa ar samma som jag bodde pa med Linda sist vi var har och de kostar 400B per natt for tva!
Dar slog jag in de sista pressenterna och sen gick vi och at lite Thaimat och nu sitter vi har och ska val ga upp och kaka lite snacks, sen blir de nog bingen!

Saknar er dar hemma!! Min lilla Alex.. Ahh.. Maste skypa en dag nu!

Mot Krabi town .

Vaknade 10.30 tog oss till Garlic och kakade en macka! Sedan satte vis oss pa natet och det regnade som tusan!

Tog baten till Krabi klockan 14.00 kostade val 300 B per person!

Det gungade endel och var sjuuuuukt kallt, varsta super A/C:n!
Men inget illamaende men de va inte latt att ga under resan kan jag saga!

Tog Taxi till Andaman Legacy dar jag bodde sist vi var i Krabi, men varan vann ar inte har langre!

Vi kastade in vaskorna pa rummet och tog oss till Tesco Lotus, varldens basta affar :) Shoppade julklappar och annat for 4195 B..

Slog in massa massa julklappar sen sag vi tv och gick och la oss!

Over and out  ♥

kommentera lite mera .

Kom igen lite fler kommentarer tack!

Ni som brukar kommentera behover inte ta at er :)

bildregn :)

. sondag

Vi vaknade till liv klockan 14.  Ritkigt sent, men inte mkt somn natten som var!
Johanna kom och knackade pa :) Sa kul att se henne, var ju ar sen sist!!
Hon och Jennifer gick med och visade mig en restaurang som hette Garlic, riktigt goda mackor!!
Sen gick jag en svang pa byn och kollade, kopte ett par solbrillor eftersom mina skoljdes bort i vattnet i alla vagor i Kamala.. :) 150 B rena kapet. "RayBan" alltsa ca 35 kr..
Klockan 20.00 gick jag och at med Niklas, Johanna, Jennifer med paron pa Garlic. Riktigt bra mat dar!
Hima trevligt hade vi, och manga goda skratt fick vi, sarskillt nar vi fick in en efterratt med banan i varm kokosmjolk :)
Sen gick jag hem och Theres hade borjat vakna till liv, sa jag gick med henne och kopte mat! Sen blev de sangen, utcheck kl 11..

karate .

Lordag kvall

Vi gick ut for att fa i oss lite mat. Blev Peddys, riktigt bra och trevlig personal.
Blev bjudna pa en massa drinkar ( jag som inte skulle dricka)
Sen gick vi med Peddy, Erica och Louisa till DOJO, ett litet utestalla, och nagon rockmorfar bjod pa massa shots.
Sen gick vi till stranden och DAR va de FEST!!! Det tog laaaang tid att ta sig hem med runda fotter, men ack sa glad jag var att jag fick fatt i nagra finnar nar de va halva vagen kvar hem.. Brehover ju inte saga varfor, men dom va iaf bra att ha :)
Vi har det riktigt bra. Saknar er dar hemma bara :(

min hjarna har smalt bort .

Maste bara saga att jag alskar att man inte har de tre sista Svenska bokstaverna i alfabetet har... Allt blir sa mkt mer intressanty att skriva.. och lasa??? ;)

Onsdag

Iaf, andra dagen var vi i Patong igen och shoppade (eller sa ni inte tror jag redan borjat handla ihjal mig, sa tittade vi mest faktiskt) Hittade dock tva pressenter och tva par skor till mig, skor som jag kommer alska, och jag ar sa glad for Jenny och Danne tar hem dom for mig! Vi va alltsa i Patong hela dagen och kollade och spelade bort en slant pa sadanna dar nalleklo maskiner, men inte ett piss vann vi, lika bra va val det :) Sen at vi lite och bara vandrade runt :)

Sen checkade vi in pa ett hotell som lag precis vid stranden som hette Baan Natasch. 700 B for tva pers.
Sag lite pa tv sen forsoka sova!

Torsdag

Vi sov sjukt lange antar att tidzoner och flygresa annu satt i!  Sen gick vi ner pa stranden och badade i sa sjuka vagor, men kul va de :) Jenny och Danne kom och badade med oss, sen gick vi hem och duschade och sen gick vi ut och at en bit mat tillsammans, valdigt skon dag :)

Fredag

Checkade ut och tog in pa ett hotell bredvid som kostade 500 B per natt for tva personer, det var mysigare rum an det innan.
Sen kakade vi frukost\lunch och gick ner pa stranden igen! Da va de annu varre vagor, men lika kul hade jag och Theres for det :)

Koksaltlosning behover min nasa! :) Gar pa antibiotika nu for min forkylning, bra att man kan kopa medicin pa gatan!

Lordag

Idag kopte jag nagot for mina pigmentprickar pa kroppen som blir allt synligare nar jag solat..
HOPPAS det funkar.. Bra med medicin som sagt :)

Vaknade 6.40 i morse och gick ut och vantade pa taxi till baten som tog oss till Phiphi Island :)
Har va de verkligen sjukt varmt!!! Sov typ hela batresan..

Sen vandrade vi till Johanna och Nicklas tips Garden inn! Som vi checkade in pa. 700 B for tva per natt!

Idag har vi legat pa stranden nagon timme och nu bloggat lite med en vattenmelon shake :D Nu far vi se vart kvallen bar!

Puss pa er

. rumpsmarta

Jippi lamnade ett regningt Gotland och Sthlm

Efter en/tva hiiiimla lang dag ar vi nu i Thailand!

Himla ont i rumpan fick man, men val vart nar man kommer hit!

Sa igar kom vi till Bangkok ca 10.00 thailandsk tid! Sa tog vi flyg till Phuket 13.30 och det kostade 5300 B =  ca 1060 SEK for tva pers!

Vi tog en taxi till Kamala och letade upp Jenny och Dannes hotell, och overaskade dom :)
Sa tog vi in pa deras hotell, vaaarsta lyxhotellet, men bara i natt da. Det kostade 3900 B far tva pers. Ca 400 sek var.

Vi gick och at sa himla stark mat, jag ar forkyld, men nu ar det battre, maste vara maten :)

Vi tog oss till Patong alla fyra och kollade in varsta kopcentret Yangsailer eller va de nu heter. MASSA man vill ha!!

Sen tog alla fyra en halvdan pedikyr av 4 grabbar, men de ar inte latt att se att de ar killar direkt ;)

Idag har vi atit hotellfrukost och ska nu checka ut och in till p\Patong en svang igen.

Have a nice day! Over and out

tår .

Huu, det är inte kul att säga hejdå till dom man älskar mest i världen..

Idag var Madde och Becca här och åt, igår var vi ute på byn. Då började det komma krypande att man skulle åka.

Idag när mamma och pappa var här kändes de verkligen i hjärtegropen, att shiit nu åker jag verkligen..
Sitter med en klump i halsen och tårfyllda ögon! Min lilla mamma, vi ses ju i Australien!!

VÄRLDENS SOMMAR LYFT

TACK DU UNDERBARA ZARAH!!!

Fan va fin min blogg är!!!

I morgon beger vi oss ut i världen jag och Theres!! Hoppas ni följer oss här :)

I fredags fikade jag med Malin och Annica, och sen råkade jag och Annica gå ut, jäkligt trevligt!!

Sen kunde jag ju inte hålla mina lurviga i styr och gick ut med Madde och Becca igår!! Fan vad jag kommer skna mina vänner.. och munken ... :P

Men de finns kvar!!

Puss på er

Kanske de blir ny konst på denna kroppsdel ;)

gott folk .

Snart ska min blogg få ett lyft både på skrivande och design!

Världens bästa Zarah ska snygga till min blogg, och förhoppningsvis ska jag hinna skriva lite under resan :)

Någon som vet om det går att fixa working holiday visa i Australien om man är där och har turistvisa på 3 månader, om det alltså går att förlänga när man är på plats??

Seg i kolan idag! Haft en mysig dag med lunch med Linn, Theres och syster!

Nu ska jag se om jag orkar piggna till och cykla i stormen bort till Malin och Älin :)

bio .

Ikväll blir det bio med Linda, mysigt!!

Vi har käkat tacorullar och glass med maräng :)

Är lite nervös, nu är de bara en vecka kvar!!! Sen sitter vi i Bangkok och ska se vart i världen vi ska vända oss :)

Massa fika och grej ska jag hinna med, + visum till Australien.. :) Iiiik...

Skepp och hoj .

Bara en vecka och några fjuttiga dagar kvar nu!! Kommer sakna mina vänner. Tur T följder med iaf :)
Annars hade jag ju varit ensammast i världen!!

Nu ska jag dra till jobbet och ta hand om tantarna och gubbarna!!

På fredag blir de middag med jobbet, mys!