packa pappas kappsäck.

Borde ta min röv från soffan o packa ur min resväska nu. Köpte juh en ny på Gekås som ja proppade me massa saker i från Gotland..

Allt ligger iof på golvet och jag sitter här och slöar..

Inte bra..

Linn o ja möblerade om lite idag, då hitta hon en dammsugarpåse. Den va behövlig kan ja avslöja :P


Julafton i år:

Vaknade, åt julfrukost home in Visby.
Sen åkte vi till Lottie (Henkes mamma) där fick vi lutfisk, trodde faktiskt ja skulle gilla de, eftersom ja ätit de några ggr hos Christine Olofsson när jag var liten, och då älskade de.. Men faan de smakade ju igentligen ingenting, mest slemmigt.. Som en snorlobb.. Så naj ja högg in på de vanliga (Sill o prinskorv). Sen fikade vi o jag tog en timmes power nap :) Sen såg vi Kalle o käka godis..

Vi åkte sen hem till Boge och lämna sovgrejjer o sen ner till Aner.. O där fick vi glögg som Cecilia o James hade gjort, den va ruskigt stark, för stark för mig..  Sen vänta vi in alla och käkte lite julmat:) Vi satt och snackade massa. Sen kom tomten o alla fick massa julisar.. Sen öppna vi paketen, och sen körde vi lite kakor o kaffe..
Sen va de dags för en ny tradition. Paketleken, sjukt kul, ja fick tre klappar :) Kl 23.00 va de julevangeliet eller hur man stavar.. De läste alltid vår morfar prick elva, sen gjorde Robbart de och nu brukar Gunni göra de.

Sen pusslade vi Gunnis nya pussel (hon får ett varje år) Men de va så krångligt att ja tröttnade :)

På juldagsmorgonen kom alla och vi åt värsta stora frukosten hemma hos oss i Boge. Sen åkte jag Cecilia James Cornelia Christine och Alex till Klasons backe och åkte pulka. Tror allt den där backen har krympt eller ja växt :P

Sen va de fest i två dagar.. :)
Sov på Maddes soffa på annandagen efter svarttaxi dit o käka lite mat.. Men fan då insåg ja att ja aldrig mer ska sova me smink.. Ja kan inte koncentrera mig på att sova då:) huu..

Nej nu ska ja samla ihop bomben på golvet...

♥ Min A

Kommentarer
Postat av: Elin

ja fy...super äcklig var den. Men slutet förstörde lite...det blev lite överdrivet. Kanske den aandra är bättre då. Önskar dig ett gått nytt år och god fortsättning!

2009-12-31 @ 09:45:22
URL: http://guteelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0