. vinsmak

Gick och la mig kvart över sju i morse efter lite kvarsittande på jobbet i natt/morse..
Sen har vi nuy varit och prövat de sorter vin vi säljer på Cardinal..

Och först smaka vi 7 sorter rödvin... Och jag kan säga, ja är fortfarande inge fan av rödvin kan jag säga.. Vi skulle ju smaka o känna efter va dem smakade så man kan berätta när kunderna frågar sen.. Men i min näsa verkade alla lukta precis somma sak.. I min mun verkade allt smak surt och torrt.. :)

Men en rödvin som ja faktiskt tyckte gick ner va: Altano ett vin från Portugal..

Hör nu på proffset:
Den luktar portvin
Fruktig smak och lite åt de söta hållet.
Inte i torraste laget
Mjuk och saftig
Lättdrucken.


Haha de va min upplevelse av denna lilla vin med en Uggla på flaskan.. :)

Sen smakade vi tre av våra vit viner också..
Peter Lehmann Weighbridge Chardonny 2008, Australien, va okej
Men PRÜM ESSEENCE RIESLING 2008, tyskland, va mer i min smak, fruktig och söt..

Nä ja kanske aldrig lär mig dricka rödvin, men man ska aldrig säga aldrig, ja sa samma sak om öl.. 

Uppe: Lehmann Weighbridge Chardonny



Altano


PRÜM ESSEENCE RIESLING


Sen har jag lärt mig hur ett gammalt rödvin luktar också: Kork
Bra att veta :)


Nu blir de täcke, soffa och film
                                     ♥


Kommentarer
Postat av: theres

kuuul!:) ni verkade iaf ha vinprovning i normal tid på dygnet;) vi hade vinprovning i skolan kl 8 på morronen:P

2010-01-17 @ 22:52:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0