min mamma .

Hon är bäst!

Fick paket av henne, med magpullver, choklad, tre tidningar och lite halstabletter. Och ett sött litet kort! ♥


Älskar min mamma så himla mycket. Kan inte beskriva. Hon är klok som en bok..

Okej, ibland tycker jag att hennes tankar är knasiga, precis som hon ibland tycker mina är knasiga!
Men oftat har hon så himla rätt. Mer rätt än vad man vill erkänna!!

Tack vare henne är jag den människa jag är idag! De som jag kan tänka på mest är att hon alltid varit så himla trevlig mot alla. Alltid stannat och pratat med bekanta. När man var liten och var med och handlade, önskade man att man stannat hemma, för de tog ju timmar att handla en mjölk. Mamma stannade och pratade med varje person hon var bekant med, de tog sin lilla tid i Slite kan man säga! MEN idag är jag så glad för det, mamma har lärt mig hur viktigt det är att var hövlig! Sätter stort pris på det, eftersom det tagit mig så långt!

Sen skäms jag för att jag var lat som en mask när jag bodde hemma, kanske hör de till åldern, kanske till disciplin. Mamma har alltid varit snäll, men som hon själv sagt -Jag var väl för snäll!
Men jag vet inte om de beror på det, man visste vad man skulle hjälpa till med, men man gjorde de bara inte..

Man har lärt sig på att bo hemifrån, de kan jag lova (okej mamma, du tror kanske inte på mig, för du har alltid varit i källarlägenheten under mina lataste perioder och i källarn klarade jag av att hålla prydligt max EN dag för att jag hade för mkt skiit! I know!)

Men allt blir så klart.. Sådant som du tjatade om, de är sådant jag ser som självklarheter nu! Som jag var väääldigt lat på när jag bodde hemma.

- Man sätter dit en ny toarulle om man tar de sista på förra rullen. Tar en sekund. Så slipper nästa sitta där utan.
- Städar man så LYFTER man bort saker som ligger på golvet, man dammsuger inte runt föremål!
- Man tar bort hår ur duschsilen efter sig, så att nästa får en trevlig syn
- Man hoppar inte över sopposarna, utan bär ut dom till soptunnan när man ändå ska ut.
- Man vänder kläder rätt innan man slänger de i tvätten.
- Man stänger av lampor när man lämnar rummet (okej mest pappa som tjatat om de)

Detta är saker som underlättar i det vardagliga livet! I alla fall för mig. Ja man har fått lära sig mycket under åren som sambo.

Ja du mamma, kloka lilla mamma!

Gud vad jag älskar dig!


Kommentarer
Postat av: Anna B

Ja din mamma ar guld vard. Cornelias och Christines med! :)

2011-01-25 @ 14:33:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0