Se på tusan .

Vaknade ur mitt sy-ide igår! Eller jag har haft planer på att sy länge men inte kommit till skott! Köpte för ett tag sedan ett gammalt vitt lakan med spets på kupan för en ynka 20 lapp, och har viljat gjort om det till ett påslakan för framtida bruk! Men inte känner jag stress för de för de ligger långt fram! Men sen stod jag på panduro hos syrran och hittade en hel del fantastiska tyger och en idé växte fram! Men varför vänta med att sy om lusten råkar falla över en? Så igår köpte jag ut rutor o kände att de va dags att låna syrran symaskin! Sagt i gjort! Åkte bort vid 16 tiden o fikade o hämtade den! Hem o började lappa! O sen har jag suttit till och från hela dagen:)
Var helt förbluffad över att jag fick ihop alla delar rätt och allt blev rätt när jag vände det till rätt håll!







 
Fick blodad tand och sydde matchande snuttar:)

Alltså lappningen hade säkert varit mer perfekt om jag haft något bättre än en slö sax och en utklippt mall av papp, men nu syns de ju att de är hemgjort och de gillar jag 😃😍 

#lapptäcke #hemsytt 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0