lax i ugn .

Sex laxar i en laxask..

För 2 hungriga personer:

4 laxfileer
1 purjolök
1 paprika i valfri färg
Matlagningsgrädde så de täcker halva fisken.
Citronpeppar

Lägg laxen i en ugnsform.
Häll matlagningsgrädde så upp till halva fisken.
Skär purjolöken i halvmånar och paprikan i centimeter bitar och lägg ner i matlagningsgrädden.
Krydda med ganska mkt citronpeppar. Jag toppade med lite pressad citron för att jag gillar de så mkt. Sen lite salt.
Sen hällde jag på lite lite vatten och sen in i ugnen på ca 225 grader i ca 20 minuter.

Eller kollade då och då om laxen var klar (lite rosa)

Kokade potatis till och en grönsallad med lite majs och gurka. Riktigt gott..
Skulle nog funka med rivna morötter oxå :)


Fick ingen bra bild.. Så de kankse blir en annna gång:)
Hoppas de smakar.

Kommentarer
Postat av: Anonym

mumsigt det där lät, ska jag nog göra nån dag tror jag, tack för receptet :)

Jaa visst hade hon snygga trosar på sig. haha.. vill ju inte att hon blodar ner hela lägenheten.

men du lollo, den telefonen har emmy. Jag tror den är jätte bra och jag är som du, jag vill ha en mob med bra kamera annars kan det va. För då slipper man ha med sej kameran överallt när man har en bra kamera i mob. Jag tycker du ska köpa den. jag är oxå sugen, kanske blir en för mej oxå :)

Jorå, det går bra på jobbet men är ju jävligt trött påre nu, vart där för länge ") Dax att byta jobb kanske?!! Kommer du hem till jul?? Kram

2010-10-14 @ 20:34:20
URL: http://stinanasstromp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0